luni, 8 februarie 2010

Exista bun simt?

Este o intrebare pe care mi-o adresez destul de des. De ce?Pentru ca parintii mei au mi-au oferit o educatie aleasa, iar in viata de zi cu zi ma intalnesc cu situatii uluitoare.  La 8 ani, tata m-a pus sa citesc "Codul bunelor maniere", si a fost mereu la orice gest al meu, pentru a ma corecta in cazul in care nu era unul potrivit.. Tocmai de aceea, bucureanca din mine nu reuseste sa inteleaga cum poti manaca seminte in tramvai, cum poti sa nu cedezi locul unui batran, etc. Am insa un vecin in bloc care intrece orice limita. Este un exemplu clar de needucare, nesimtire. Are in jur de 35 de ani si este genul de om pe care nu ai cum sa nu il detesti. Motivul?
1. Fumeaza in lift. Acesta a fost primul motiv pentru care am avut un schimb de replici dure cu el. Inteleg ca te arde plamanul, care oricum o sa iti cedeze de la atata nicotina in curand, dar chiar nu te poti abtine 30 de secunde, cat dureaza transportul cu liftul?
2. Isi parcheaza masina exact in dreptul scarilor din fata blocului. I-am atras atentia ca mai sunt batrani care nu se pot strecura intre doua masini pentru a intra in bloc. Nu i-a pasat. Ieri, i-am lasat un bilet in parbriz, in care i-am l-am atentionat politicos ca isi va gasi masina desenata (cu cheia), daca nu isi muta automobilul doi metri mai in fata. Promit ca am sa ma tin de cuvant, nu pot accepta asa ceva.
As putea continua, insa nu vreau sa va plictisesc. Ati trecut prin astfel de momente?Care sunt cele mai mari dovezi de proasta crestere la care ati fost martori?

16 comentarii:

  1. astfel de dovezi sunt la tot pasul...si oamenii raman pasivi in fata acestor situatii(de cele mai multe ori)
    dar exista bun simt?DA exista;asa cum si eu consider ca am bun simt,cum si tu sustii si cred ca esti o persoana bine crescuta si cum sunt multi altii;DA exista bun simt!!si nici nu cred ca e pe cale de disparitie pentru ca sunt foarte multi oamenii care isi educa bine copiii;din pacate ne lovim zilnic de ceilalti oameni...cei lipsiti de bun simt!

    RăspundețiȘtergere
  2. O sa scriu si eu in curand despre asta pe blogul meu... Zilnic sunt pusa in fata unor situatii, de raman in stare de soc... O sa va povestesc... Stiu Clau,stiu! Promit ca sriu in curand, azi nu prea are chef micuta mea...

    RăspundețiȘtergere
  3. Bunul simt...o raritate!Pana de curand eu am trait cu o impresie gresita,si anume ca microbul nesimtirii se incubeaza doar la persoanele cu o pregatire sau cu o cultura modesta ce nu au avut ocazia sa invete cum sa se comporte in anumite situatii. Total gresit!
    Am constatat pe propria piele ca si cei cu "pretentii" mari si care sustin ca ocupa functii importante sunt infinit mai needucati decat cei mai simplii.
    De exemplu mie mi se pare o dovada relevanta de nesimtire atunci cand iti vin musafiri si ii tii in picioare sau cand mai au doar cateva minute sa iasa pe usa te apuci si strangi farfurile din care au servit sau maturi in urma lor.
    Jenant nu?...

    RăspundețiȘtergere
  4. Pentru antiignorant...se ascunde foarte foarte bine bunul simt, deoarece eu sunt din ce in ce mai socata. Poate sunt mult prea idealista, de aceea sunt atat de mirata de gesturile celor din jur

    RăspundețiȘtergere
  5. cei cu bun simt sunt luati peste picior.... dar se va rezolva si cu asta.... nu le mai merge mult la ticalosii din RO

    RăspundețiȘtergere
  6. Avem asemenea exemplare peste tot, la mine vecina de sus scutura toata ziua iar vecinu' a aruncat chiar farasul cu mizerie pe geam. Intre timp m-am mutat si sunt mai fericit.

    Am si o poza cu ce le-a mai dat prin cap http://www.serginiu.com/2009/06/mitocanul-de-bloc.html

    De fapt am o intreaga sectiune cu mitocanii.

    O seara frumoasa,

    RăspundețiȘtergere
  7. Bunele manierei? cred acum se gasesc in povestile nemuritoare..cu balauri, cu Feti-Frumosi, Ilene-Consanzene, etc
    Acum sunt la moda..Nebunele maniere..
    1. adunatura de pitiponci in autobuz care-n injura in stanga si in dreapta ascultand si "muzica" necenzurata la telefon
    2. cocalare care fumeaza si sparg seminte pe strada
    3 bosorogi/oage care se baga in fata ta la rand care te fac nesimtit ca le-ai atras atentia..
    4 am intalnit si oameni de 40-50 de ani care aruca ambalajele la intamplare pe strada. si le-am tras atentia.." Frumos din parea dvs va este lene sa aruncati ambalajul la cosul de gunoi e la 3 m?" Bineinteles tot eu am fost cel needucat, nesimtit.. cum de mi-am permis?

    RăspundețiȘtergere
  8. Cate am vazut.. cate m-au socat ,nu am timp sa le enumar insa cea mai recenta cretina faza a fost cand am vazut o fata ( da fata!! ) ca-si aprindea tigara in tramvai. :| Tramvaiul era plin, nu-i pasa.. insa vatmanului i-a pasat iar la prima statie a dat-o jos! Gestul ei dupa asta a fost desigur de.. ridicare a degetului mijlociu.
    Poftim ..."cultura si bun simt"!:)

    RăspundețiȘtergere
  9. Am vazut tigani care sa fumeze in tramvai. Nu oblisnuiesc sa fac discriminari, dar ei sunt cei mai needucati. Dar la o fata?Asta ma surprinde, intradevar. Dar parintii acestor specimene oare cum sunt?Nu vreau sa ma gandesc

    RăspundețiȘtergere
  10. Cei sapte ani de acasa isi spun cuvantul...

    RăspundețiȘtergere
  11. Claudia, cred ca parintii sunt la fel sau poate nu.. poate anturajul si de e anturajul si se lasa influentata ( pentru a se da mare si tare .. ) inseamna ca sufera pe langa lipsa de respect si de lipsa de neuroni!

    RăspundețiȘtergere
  12. da si eu am niste vecini cam ciudati ... sa iti dau cateva exemple:
    eu stau la 2 ..si aia care stau deasupra mea la etajul 3 cand isi intin rufele pe sarma, fac astfel incat sa ajunga pana in geamul
    ala de la 4 are papagli si arunca mizeria papagalului pe geam si normal ca tre sa stearga mama in fiecare zi geamurile de coji, seminte si ce mai mananca papagalii ....si ar mai fi multe, dar ma opresc .

    RăspundețiȘtergere
  13. Asta cu papagalii este genialaaa. Ce oameni. Chiar le e greu sa le stranga fara sa le arunce?Am avut si eu probleme intr-o perioada cu vecinii de deasupra, care isi uscau rufele pe geamul de la sufragerie, iar toata apa din haine se prelingea pe geamurile mele. Intre timp, am remediat problema

    RăspundețiȘtergere
  14. Pe Decebal, spre Muncii, sunt puse cosuri de gunoi cred ca la fiecare 3m. Nesimtitii arunca gunoiul tot in ghivecele de flori sau direct pe jos.

    RăspundețiȘtergere