vineri, 8 ianuarie 2010

Jigniri...drăgălaşe

Chiar dacă nu mi se pare nimic mai urat la o femeie decât să înjure, recunosc, din când în când, îmi mai scapă şi mie. Nu ştiu cum şi de ce, dar atunci când eşti nervos, simţi nevoia să scoţi o "perlă" pe gură, te linişteşte. Ştiu,este o atitudine puerilă, dar asta este natura umană, suntem un popor căruia îi place la nebunie să înjure. Cred însă că, atâta timp cât vorbele tale nu rănesc pe nimeni, eşti liber să spui ce vrei. De curând, mă aflam în supermarket cu fratele meu mai mic, dar mai înalt decât mine, iar eu, ca o căscată ce sunt, m-am împiedicat. Mi-am pierdut echilibrul, am fost la un pas să cad, însă Dany(my little brother) m-a susţinut, spunându-mi ca sunt TOLOMACĂ. M-am uitat mirată la el şi am pufnit în râs. Recunosc, nu am mai auzit acest termen. Am râs în hohote până acasă,apoi am deschis calculatorul şi am dat motor de căutare DEX(multumesc prietenului meu de nădejde, google-ul). Pe faţă mi se zărit imediat un zâmbet de mulţumire: există, existăăă. Tolomac înseamnă bleg, tont. În fond, cuvântul reprezintă o mică jignire, însă varianta folosită de fraţior este de-a dreptul drăgălaşă. Aşa că, am hotărât ca de astăzi să nu mai înjur printre dinţi (ca sa nu mă audă colegii:D), ci voi folosi termeni dulci, care să reprezinte însă, în esenţă, cuvinte nu foarte plăcute.
Iată ce a debitat căpuşorul meu TOLOMAC:
tută mică
capcaun
zerzec
pişpirică
netot
papă lapte
încurcă lume
pierde vară
rea de gură

15 comentarii:

  1. Haioase intr-adevar. Iti doresc bafta sa reusesti sa folosesti doar acesti termeni atunci cand esti nervoasa :P am incercat si eu o perioada cu:
    "Nu esti tot / toata la cap"
    "Esti dus/ dus cu pluta"
    "Fugi cu cercul"
    "Hapciupalitic" (nu exista, am cautat dar mie imi place cum suna :P ) si se uita lumea crucis la tine cand il pronunti
    "nu,eu nu te aud ...te ignor doar" (asta mai ales colegelor cand incepeau sa tipe)
    "impusca-te!"
    "iti este cald cu dintii'n gura"
    "esti cu capul"
    "plimba ursul"
    "canta la alta masa"
    "tu chiar poti sa ma faci sa apreciez linistea" (in special unei colege care vb fffffffff mult :P )

    Ale mele sunt mai agresive decat ale tale care sunt intr-adevar dragalase :P
    Recunosc totusi ca imi mai scapa din cele pe care le stim cu totii :) nu atat de "dragalase"
    Te pup si o zi cat mai usoara in continuare!

    RăspundețiȘtergere
  2. tolomaca imi zice si mie concubinul din cand in cand :)))

    RăspundețiȘtergere
  3. Legat de "Am râs în hohote până acasă,apoi am deschis calculatorul şi am dat motor de căutare DEX" - puteai face asta si pe telefon, mult mai rapid:P

    RăspundețiȘtergere
  4. Hehehe...pe mine ma gusta sa folosesc in astfel de momente expresii din Oas pe care nu le pricepe multa lume,se uita mirata,eventual ,unii ma intreaba ce-am spus?...:)))

    RăspundețiȘtergere
  5. Nu pot sa cred k nu-ti mai bagi de 5/minut ce nu ai!!!???
    Bravo, anu`asta promiti multe...

    RăspundețiȘtergere
  6. Un jurnalist are DEX-ul in biblioteca :p

    RăspundețiȘtergere
  7. Radu, sincera sa fiu, am DEX-ul acasa la mama, nu acolo unde stau. Il are insa colega mea de apartament. Dar de ce as pierde minute in sir cautand un cuvant intr-un dictionar ce contine cateva mii de pagini, cand pot cauta cuvantul pe internet?Economisesc timp, zic eu

    RăspundețiȘtergere
  8. Tasha, impartaseste-ne cuvintele folosite de tine, poate ne inspiram. Te pup

    RăspundețiȘtergere
  9. Hehehe...
    Daca zici tu...hai s-o fac!
    "fotoghinu' tau"(gazu' tau)
    "ferme-te guta"(zdrobite-ar guta)asta e una din injuraturile folosite des in Oas,mai putin de mine...:)se mai spune si du-te-n guta!
    "du-te-n frantz"(frantz=boala venerica)
    gata!!! ajunge!:))
    Nu uita ca am lucrat 20 de ani la muzeu si le-am prins din mers pe toate...
    Hm!daca le spui repede,nu te pricepe nimeni...asta-i schepsisul...:))

    Pup si eu...D-zeu te-nburde-n rai!:)) asta deja e o urare la un toast in Oas.

    RăspundețiȘtergere
  10. Sunt geniale, iti multumesc ft mult. La ce muzeu au lucrat, in ce oras?Te pup

    RăspundețiȘtergere
  11. In Negresti Oas,la Muzeul Tarii Oasului,acolo am de altfel si domiciliul,doar ca de la moartea sotului meu locuiesc cu fetele mele,la casa din Negresti merg doar in weekend sa-mi vad animalutele.

    RăspundețiȘtergere
  12. O alta jignire dragalasaaa. Mi-am adus aminte. Prietena mea cea mai buna imi spune Fulga. In esenta, ea imi spune ca sunt o vaca, dar din fura ei suna tare dragalas.

    RăspundețiȘtergere
  13. :)) Uneori tare as vrea sa-ti spun vaca, dar imi esti prea draga si raman la Fulga...

    RăspundețiȘtergere