duminică, 1 noiembrie 2009

Lectie de viaţă...

Vineri am fost în vizită la copiii bolnavi de cancer şi de leucemie de la spitalul Marie Curie (Budimex). Le-am dus prajitură cu fructe(hi, hi, hi,făcută de mine.Vineri la prânz, când am terminat de gătit, aveam faină si în păr :D), grătar din piept de pui şi de ficăţei, banane, mere şi struguri. Drumul de acasă până la spital mi s-a părut interminabil, iar cu cât mă apropiam mai mult, cu atât emoţiile erau mai mari. Mă pregătisem sufleteşte, îmi promisesem că nu am să plâng, că am să mă port cu copiii, precum cu nişte oameni sănătoşi. Mă aşteptam ca secţia de oncologie şi rezervele să miroasă a moarte. Am fost uimită să descopăr că nu este aşa. Am intrat în spital hotărâtă să le aduc un zâmbet pe chip, dar am ieşit de acolo după două ore cu sufletul încărcat de bucurie, de tandreţe, de admiraţie pentru cele 20 de suflete care luptă cu două boli îngrozitoare: cancer şi leucemie. Deşi toţi sunt raşi în cap, fiecare are o frumuseţe aparte, mai ales că te primesc cu un zâmbet cald şi îţi vorbesc despre boala lor ca şi cum suferinţa lor ar fi normală. Într-o cămăruţă cam cât bucătăria mea, locuiesc 8 sufletete:patru îngeraşi şi mamele lor. Condiţiile sunt sărăcăcioase, dar ei nu se mai gândesc la asta, se consideră învingători pentru că a mai trecut o zi în care au câştigat lupta cu moartea. Din păcate, la doar 5-6 ani, aceste minuni au trecut prin chinuri groaznice, şi-au acceptat condiţia, s-au obişnuit cu lipsurile, dar nu au a lăsat ca nimic să-i învingă. Nu se plâng niciodată, nu recunosc atunci când îi doare ceva şi, oricât i-ai întreba ce îşi doresc cel mai mult, nici unul nu ar îndrăzni să ceară ceva. Au fiecare câte 2-3 jucării , iar aceste mici daruri sunt comoara lor. Am întrebat o fetiţă de cinci anişori ce jucărie ar vrea să-i aduc săptămâna viitoare.Ce mi-a răspuns:"Am două, îmi ajung. Mi-as dori un aspirator mic, deoarece praful din salon mă omoară". Am rămas şocată, mi s-a pus un nod în gât şi mi-am stăpânit cu greu lacrimile, promiţându-i că îi voi aduce ceea ce îşi doreşte. Când am plecat din spital, m-as simţit norocoasă şi binecuvântată, i-am mulţumit lui Dumnezeu pentru că membrii familiei mele sunt sănătoşi şi i-am promis că niciodată nu mă voi mai considera nedreptăţită. Toţi cei care merg în vizită la aceşti copilaşi, vor reuşi să vadă viaţa cu alţi ochi.

8 comentarii:

  1. Frumos gestul tau! Ar trebui ca fiecare dintre noi sa-l faca macar de doua ori pe ani, de sarbatorile cele mai importante, dar din pacate egoismul ne opreste. Gasim mereu scuze, ca nu avem timp sau resurse suficiente, defapt, nu vrem sa ne incarcam sufletul cu suferinta altora. Daca vrei sa le mai faci o bucurie, poti conta si pe mine. Promit sa-mi fac timp sa le aduc un zambet pe buze!

    RăspundețiȘtergere
  2. Poate mai mergi si in decembrie si ne strangem mai multe persoane! Chiar m-a impresionat. Am avut si eu un prieten bolnav de leucemie care a murit la 17ani si gandea foarte matur pentru varsta lui.E trist ca medicii inca nu au gasit remediu la aceste probleme de sanatate grave ale oamenilor:(

    RăspundețiȘtergere
  3. Te aştept cu mare drag. Eu merg o dată la două săptămâni. După ce îi vezi prima oară, te ataşezi de ei şi simţi nevoia sa îi vezi cât poţi de des. Aceşti copilaşi chiar au nevoie de noi, aşa că m-aş bucura să mi te alături şi să le faci o bucurie

    RăspundețiȘtergere
  4. bravo si jos palaria pentru tine ,esti o persoana extraordinara poti conta si pe mine de sarbatori sa le facem o surpriza acestor copii si sa le aducem un zambet pe fata!te pupi tare

    RăspundețiȘtergere
  5. Acte caritabile , lectii de viata pentru altii ,
    De ce nu iti schimbi numele de la Balan Claudia in " Printesa Claudia " ? ha ? :)) pup surioara mea

    RăspundețiȘtergere
  6. Dani, cand imi mai lasi comentarii, semneaza-le. Probabil, nu ai ştiut cum. Întradevăr,as vrea ca cei care citesc această postare să îşi dorească să facă acelasi lucru, să ajute pe cei care mare au nevoie. Tu esti unul dintre cei care ar trebui să învete ceva din experientele mele, mai ales ca suntem frati. Te iubi

    RăspundețiȘtergere
  7. Admirabil gestul tau!n-am cuvinte se vede treaba ca esti o fata inimoasa,sa-ti dea D-zeu numai bucurii,sa pot la randul tau sa imparti celor din jur... :)

    RăspundețiȘtergere
  8. vreau si eu sa merg o data cu tine!!!

    RăspundețiȘtergere