duminică, 25 octombrie 2009

De-a dreptul genial....

Unul dintre cele mai frumoase locuri pe care le-am vizitat vreodată este Barcelona. Un oraş imens, încărcat la fiecare pas de istorie. Am avut ocazia să vizitez al doilea oraş ca mărime din Spania împreună cu iubitul meu, şi am rămas uimită de atmosfera de acolo, de aerul acela nobil, special. Ne-am plimbat pe Les Rambles, o serie de bulevarde care pleacă din centrul oraşului spre frontul de apă, plin de oameni până noaptea târziu, cu florari, vânzători de păsări, artişti de stradă, cafenele şi restaurante. Am mai văzut prestigioasa operă El Liceu, piaţa alimentară La Boqueria şi Piaţa Plaça Reial, cu ale sale arcuri şi palmieri, printre alte clădiri interesante.

Este extrem de interesant să te plimbă printr-un parc plin de papagali de toate culorile, extrem de prietenoşi. Nimic nu se compară însă cu uriaşa biserică, Sagrada Familia. Nu îmi găsesc cuvintele pentru a vă descrie frumuseţea aceastei capodopere. Arhitectul bisericii este faimosul Antonio Gaudi, care s-a dedicat construirii acestei biserici timp de 40 de ani, începând cu anul 1882. După moartea sa, sute de arhitecţi s-au chinuit să termine construcţia bisericii, însă, nici unul nu a reuşit până acum, chiar dacă au fost alocate peste 20 de milioane de euro până în anul 2008. Stau şi mă întreb: cât de deştept trebuie să fii să începi să construieşti ceva, iar alţii să se chinuie 127 de ani în urma ta să încerce să găsească o finalitate la ceea ce ai început tu?Mi se pare senzaţional, m-a fermecat complet istoria bisericii, şi aş fi stat acolo zile întregi(oricum, ca să vizităm toată construcţia, am stat vreo cinci ore acolo).
Biserica are 18 turnuri, în ordinea înălţimii reprezentând pe cei 12 apostoli, cei 4 evanghelişti, Sfânta Fecioară şi, cel mai înalt turn, pe Iisus Hristos. Turnul central al lui Isus va avea montată pe el o cruce uriaşă. Înălţimea totală, de 170m, este cu un metru mai mică decât a unui deal de lângă Barcelona, deoarece Gaudi nu considera că lucrarea sa ar trebui să fie mai mare decât cea a lui Dumnezeu.
Sagrada Familia are 3 faţade: a Naşterii a Gloriei si a Patimilor







































5 comentarii:

  1. Haideti sa il ajutam pe Dan sa isi salveze mama!
    www.ajutorpentrumama.wordpress.com

    RăspundețiȘtergere
  2. Super...si eu abia astept sa vizitez Barcelona.(btw- ne cunoastem - sunt amica lui Catalin :P)

    RăspundețiȘtergere
  3. Vaaai, ce ma bucur sa dau de tine. Am sa-i cer id-ul tau de mess lui cata. Puuuup

    RăspundețiȘtergere
  4. Nu pot sa spun ca Barcelona este neaparat pe lista mea de "Trebuie vizitat", sau daca este nu se afla printre primele pozitii. Dar sunt sigur ca un sejur de cateva zile acolo ar fi foarte bine primit. Numai ca mai intai, Japonia, cu ciresii infloriti.

    RăspundețiȘtergere
  5. BARCELONA...hmmm presupun k este un oras frumos si gasim multe locuri frumoase dar nu stiu dc dar nu ma incanta asa mult....eu as dori sa ajung in Egipt ....MA bucur pt tine...presupun k v-ati distrat ca 2 porumbei.....poop

    RăspundețiȘtergere