joi, 4 februarie 2010

Dreptate pentru Marian Cozma!

Ieri, în timp ce veneam spre muncă, m-am întâlnit cu tatăl lui Marian Cozma, handbalistul ucis în Ugaria.În momentul în care l-am văzut pe domnul Petre, mi s-au înmuiat picioarele si mi s-au umplut ochii de lacrimi. L-am îmbrăţişat şi am zăbovit stând de vorbă.Cum vorbea...nici acum nu îmi pot scoate din minte cuvintele lui. Mă privea cu ochii  blajini ai unui om care nu se poate obişnui cu ideea că fiul său nu mai e, că a fost omorât mişeleşte de nişte criminali. Privea pierdut în gol când l-am întrebat ce face şi mi-a răspuns: "Nu mai pot, fata tatii, nu mai pot. Îmi e dor de el, nu pot să mă obişnuiesc cu ideea. Mi-aş da viaţa să îl mai văd o dată". Mi-a povestit apoi că merge în fiecare zi la cimitir, că uneori îi este atât de dor de Marian, încât îl doare tot corpul. Mi-a mai spus că merge inclusiv noaptea în cimitir şi că atunci când reuşeşte să adoarmă, îşi visează băiatul.Ce m-a durut cel mai tare?Atunci când mi-a spus:"tată, vara îmi ard puzele când sărut crucea fiului meu, iar iarna îmi degeră pe ea". Astăzi, la un an fără trei zile de la asasinarea lui Marian, Dumnezeu a făcut dreptate, iar poliţia din Ungaria a anunţat că ancheta a ajuns la final şi că cel care era suspect că l-a înjunghiat de trei ori în inimă pe "Păsărilă" a fost găsit vinovat. Ştiu că nu ajută, pentru că el nu mai vine înapoi, însă faptul că asasinarea lui nu va rămane nepedepsită îmi aduce un strop de alinare. Din păcate, nu şi tatălui său, pentru care viaţa nu mai are nici un sens.Mi-aş dori ca ucigaşul să primească pedeapsa cu moartea, dar nu este posibil.

12 comentarii:

  1. Mi-a luat ceva timp sa ma linistesc si sa pot lasa un comentariu... Azi cand m-am trezit,am vazut la tv ca au fost prinsi asasinii, din pacate a ramas doar o stire... Marian, nu s-a intors... Imi amintesc ziua cand a fost inmormantat... Cortegiul funerar a trecut prin fata cladirii unde lucram, pret de aprox. o ora bulevardul a fost paralizat... la fel si noi cei care priveam... Am plans atat de mult incat cineva mi-a zis "...hai sa fim seriosi,peste un an nimeni nu-si va mai aminti de el...". Nu am crezut nici atunci, nu cred nici acum! Cine nu-si aminteste de drama familiei Cozma?! Din pacate nimic nu poate vindeca durerea asta... NIMIC!

    RăspundețiȘtergere
  2. sunt fan pedeapsa capitala...sunt cel mai infocat sustinator dar stii cum??ideea asta mi-a intrat adanc in minte acum ceva vreme cand o asistenta maternala a ucis in chinuri un copilas..l'a ars cu tigara si si'a batut joc de neputinta lui
    *asa i'as omori si eu pe ei..in exact aceeasi maniera,cu exact aceeasi pasi pt ca atunci poate ar fi un exemplu si infractorii vor vedea ca nu e de gluma;cu riscul de a fi considerata o nebuna sadica as ucide asasinii si as face'o la televiziunea nationala,la ora de maxima audienta
    *eu sunt studenta in ultimul an la Drept si am invatat atatea despre sentinte si infractiuni,am studiat cazuri si am dezbatut crime si procese...justitia e la pamant si lucrurile nu vor reveni prea curand pe un fagas normal
    *iti inteleg durerea si apasarea in fata neputintei..e greu

    RăspundețiȘtergere
  3. trist..... şi nu doar pentru acel handbalist, sunt mulţi care dau de asemenea necazuri..... trăim într-o lumea prea rea, mult prea rea

    RăspundețiȘtergere
  4. Si cati asemenea ucigasi (macar morali) nu zburda fericiti, inclusiv pe la noi... Dac-ar fi fost pedepsiti cel putin cu inchisoare grea, tot insemnau niste exemple. Problema e ca ei ne conduc.

    RăspundețiȘtergere
  5. Eram in Italia anul trecut cand s-a intamplat crima,am plans alaturi de familia lui,cand au aratat secventele cu inmormantarea,imi dau seama ce pierdere mare a fost pentru ei,acolo departe insa am simtit ceva,am vazut cum tinerii din Ungaria au marsaluit in semn de protest pentru crima savarsita si au aprins lumanari pentru cel disparut si-am inteles ca a fost iubit de unguri,a fost un fel de ambasador al nostru, le-a aratat ungurilor adevarata fata a romanilor.

    RăspundețiȘtergere
  6. Si eu am tinut ft mult la el si am suferit atunci cand am aflat ca a fost ucis. Din pacate, nimic nu il mai aduce. Sunt de acord cu tine, ucigasul merita inchisoare pe viata

    RăspundețiȘtergere
  7. Inchisoare pe viata e o minciuna.. coloratii aia merita chinuiti pana la moarte. unghii smulse, pleoape taiate, urechi franjurate, ochii scosi pe rand, dintii la fel...

    RăspundețiȘtergere
  8. Sunt de aceeasi parere cu tine, Sebah, insa am incercat sa fiu mai finuta...

    RăspundețiȘtergere
  9. Orice am face acum nu il putem readuce pe Marian printre noi, si orice pedeapsa pentru criminalii sai, oricat ar fi de dura nu i-ar umple familiei sale golul imens din suflet.Pentru un parinte adevarat cea mai mare suferinta este moartea copilului sau.

    RăspundețiȘtergere
  10. Astazi l-am sunat pe domnul Petre...s-a implinit chiar un an si vroiam sa stie ca sunt alaturi de dansul...Mi-a povestit cu vocea trmuranda ca astazi, un prieten de-al lui Marian, jucator de handbal la Dinamo a devenit tata. Sotia lui a nascut gemeni, chiar in ziua in care, cu un an in urma,handbalistul lui Veszprem se stingea din viata. In memoria lui, unul dintre bebelusi va purta numele de Marian

    RăspundețiȘtergere
  11. cand am vazut ce au declarat bozgorii aia impuititi, as fi vrut sa ii am in fata mea si sa ii omor cu mainile mele. Cum poti sa spui ca ai injunghiat un om pentru ca nu iti placea cum danseaza?Tigani nenorociti, merita sa primeasca pedeapsa cu viata

    RăspundețiȘtergere
  12. Merita schingiuiti nenorocitii ca ne-au lasat fara el si-au lasat familiei atata durere ...

    RăspundețiȘtergere